niedziela, 1 czerwca 2014

Mojito w trzech odsłonach: klasyczne, truskawkowe i arbuzowe



Podobno Mojito było ulubionym koktajlem Ernesta Hemingwaya :)
Ja bardzo je lubię, zwłaszcza latem. 
Wspaniałe orzeźwienie ! ! !
I nie przeszkadza mi to,że dla niektórych barmanów Mojito jest już passe.....

Mojito klasyczne:
6 ćwiartek limonki
ok 10 ( lub więcej) listków mięty
2 łyżeczki brązowego cukru ( może tez być biały lub syrop cukrowy ok 2 cl)
4 cl białego rumu( np Havana )
woda gazowana lub sprite do uzupełnienia
kruszony lód ( ja już się nie mogłam doczekać więc użyłam zwykłych kostek )

Limonkę ugnieść w szklance wraz z miętą i cukrem. Zasypać kruszonym lodem.
Wlać rum. 
Zamieszać. Znowu dosypać lodu i uzupełnić wodą gazowaną. 
Nic prostszego !

Mojito truskawkowe:
robimy jak w powyższym przepisie dodając 4-5 ładnych truskawek.

Mojito arbuzowe:
gruby plaster arbuza bez pestek
10 listków mięty
2 łyżeczki białego cukru
4 cl białego rumu
woda gazowana.
Wszystko robimy tak jak przy klasycznym mojito :) 
Przepis jest bez limonki, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby dodać 3 ćwiartki .

Na zdrowie ! ! !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)