niedziela, 17 maja 2015

Sos holenderski





Przepisów na sos holenderski jest cała masa, z winem , z sokiem z cytryny, znalazłam gdzieś nawet z octem winnym.
Tym razem wypróbowałam ten z cytryną gdyż wina w lodówce chwilowo zabrakło :)
Sam w sobie nie bardzo mi smakuje i o mały włos go nie wyrzuciłam, ale dałam mu szansę i polałam nim szparagi.
Ktoś kto wymyślił to połączenie musiał być kulinarnym geniuszem.
Połączenie idealne ! ! !


3 żółtka 
180 g masła ( trzeba je sklarować )
1 łyżka soku z cytryny
szczypta soli 
szczypta pieprzu ( najczęściej białego ale ja wolę czarny )
4 cl wody 

Żółtka z wodą, szczyptą soli ubijać na parze.
Trzeba uważać aby się nie zsiadły.
Dodać sok z cytryny.
Jak już będzie fajna pianka lekkim strumieniem dolewać ciepłe klarowane masło.
Sos zacznie nam automatycznie gęstnieć.
Jeszcze chwilę ubijać.
Podawać od razu :) 
Idealny do szparagów czy jajek po benedyktyńsku. 

1 komentarz:

  1. Najlepiej sos doprawić pieprzem, solą, jeśli nie uzyskał pożądanej konsystencji, należy dodać łyżeczkę wody z kąpieli, wymieszać, żeby zrobił się rzadszy.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)