poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Grzyby szmaciaki gałęziste na maśle.



Wspaniałe grzyby (chronione w Polsce) zdobyłam będąc w Chinach.  
Nie wiedziałam co kupuję, ale leżały między grzybami i glonami więc skuszona ich ciekawym wyglądem zaryzykowałam. 
I nie żałuję ! 
Do przygotowania potrzebne są:

1 opakowanie grzybów Szmaciaków
2 cebule pokrojone w piórka
3 ząbki czosnku pokrojone w plasterki 
5 łyżek masła
sos sojowy
woda
pieprz

Grzyby namoczyć w zagotowanej z sosem sojowym wodzie. Gdy napęcznieją pokroić je w drobniejsze kawałki i odcedzić, nie wylewając wywaru.
Na patelni roztopić masło i zeszklić na nim cebulkę i czosnek. Dodać grzyby i dusić kilka minut, często mieszając i podlewając przygotowanym wcześniej wywarem.
Doprawić sosem sojowym i pieprzem. 
Mega szybka i pyszna przystawka. 

12 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam. gdzie kupić skoro chronione?!
    Ciekawam ja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio znalazłam u Wietnamczyków w Warszawie te grzyby :)

      Usuń
  2. Poszukaj z niecie , może w kuchniach świata będą. Ja mam prosto z Chin :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 9.10.2014 został wykreślony z listy grzybów chronionych.
    Świerzy szmaciak jest tak pyszny, ze nie radzę psuć go czosnkiem, cebulą czy czymkolwiek innym - masełko, troszkę soli i już

    OdpowiedzUsuń
  4. ja kupiłam w sklepie internetowym kuchnieorientu.pl.A pierwszy raz posmakowałam go w zupie WONTON,ciekawe połączenie,polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zrobiłam z nimi pyszną zupę :)
      http://myjemypijemy.blogspot.com/2014/03/imbirowo-cytrynowa-zupa-z-grzybami.html

      Usuń
  5. rok w rok chodzę na grzyby i co roku znajduję tego grzyba w moim języku on się nazywa kozia broda
    nie wiem dlaczego ten grzyb jest pod ochroną jeżeli jest jadalny
    czy ktoś wie dlaczego ten grzyb jest pod ochroną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo rzadko spotykany grzyb, ale dziś to znalazłam w Wikipedii: W Polsce był od 1990 gatunkiem ściśle chronionym[9], od 9 października 2014 r. został wykreślony z listy gatunków grzybów chronionych[10]. :)

      Usuń
    2. Grzyb ten nie jest rzadki, tam gdzie występuje jest go dużo. Drzewa zarażone tym grzybem mają go do śmierci i dłużej.

      Usuń
  6. Szmaciak gałęziasty nie jest już grzybem chronionym. Zdaje się, że zapis o ochronie tego gatunku zniesiono w 2014 roku.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)