niedziela, 4 maja 2014

Tarator czyli bułgarski chłodnik z ogórków



Tarator czyli chłodnik po bułgarsku


1 l zsiadłego mleka lub kefiru lub jogurtu ( lub mix )
ok 800 g ogórków ( najlepiej gruntowych )
4 ząbki czosnku
1/2 pęczka koperku 
kilka gałązek natki pietruszki
sól
pieprz
4-5 łyżek oleju słonecznikowego ( ja tym razem dodałam 2 łyżki oleju sezamowego + 2 rzepakowego )
garść siekanych orzechów włoskich ( ja miałam migdały więc je dodałam)


Ogórki obrać i pokroić w małą kostkę, osolić i odstawić na kilka minut.
Do kefiru dodać olej i dokładnie wymieszać. Dodać ogórki, posiekany koper i natkę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko razem wymieszać i wstawić na ok 2 h do lodówki. 
Podawać posypany orzechami.
Bardzo lekkie i orzeźwiające danie na letnie upały. 
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)