niedziela, 19 stycznia 2014

Curry z dyni






To moje pierwsze w życiu własnoręcznie ugotowane curry, trochę improwizowane i ze składników jakie miałam akurat pod ręką. Jednak wyszło bardzo smaczne :)

Do przygotowania użyłam:

1/2 średniej dyni 
1 żółta papryka
1 czerwona papryka
2 cebule
4 ząbki czosnku
korzeń imbiru ( ok 3-4 cm)
olej
sól 
pieprz
1,5 łyżeczki gotowej mieszanki curry 
1/2 łyżeczki kminku
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta mielonej ostrej papryki ( dla wersji łagodnej)
1/2 łyżeczki ziaren kolendry ( utartej w moździerzu ) 
2 łyżeczki brązowego cukru
1 duży jogurt naturalny 

Powinno się jeszcze dodać ostrą papryczkę chilli , niestety nie mogłam jej użyć :(

Warzywa umyć i oczyścić z nasion. Dynię obrać ze skóry, pokroić na grube kawałki w włożyć do nagrzanego na 180* piekarnika na około 15-20 min ( aż zmięknie). 
Cebulę pokroić w moje ulubione piórka i wrzucić na rozgrzany olej, dodać pokrojoną w większe kawałki paprykę i pokrojony czosnek. Wszystko razem smażyć ( dusić) ok 7 min. Dodać wszystkie przyprawy. Sól i pieprz do smaku. Ja dosalam na talerzu. na sam koniec wlać delikatnie jogurt cały czas mieszając aby nam się nie zsiadł. W tym czasie nasza dynia powinna juz być upieczona, więc należy ją dodać do reszty sosu. Zamieszać , pozwolić przejść się smakom i gotowe. Podawać z ryżem bądź chlebkami naan. 

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)