niedziela, 21 czerwca 2015

Ciasto drożdżowe bez wyrabiania owocami

Dziś przedstawiam Wam super prosty przepis na ciasto drożdżowe.
Bez mieszania, długiego ugniatania, bez masła a na oleju :) 
Przepis poniżej :) 













Ciasto to praktycznie robi się samo :)
Polecam każdemu kto nie ma cierpliwości przy wyrabianiu ciasta drożdżowego.
Składniki:
10 dkg drożdży
1 szklanka cukru
1/2 szklanki oleju kujawskiego
5 jajek
1 szklanka letniego mleka
4 i 1/2 szklanki mąki
szczypta soli
można dodać cukier waniliowy
ok 40 dkg świeżych lub mrożonych owoców

Jajka roztrzepać ze szczyptą soli.
Do naczynia, w którym będzie rosło ciasto rozkruszyć drożdże, wlać jajka i dodać pozostałe składniki. Nie mieszać.
Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na 3 godziny.
Po upływie tego czasu wszystko wymieszać, lekko napowietrzyć i wylać na natłuszczoną i obsypaną lekko mąką blachę do pieczenia.
Na wierzchu ułożyć owoce.
Obsypać kruszonką.
KRUSZONKA:
1/2 kostki masła
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
wyrobić palcami
Ciasto piec przez około godzinę w nagrzanym do 170*C piekarniku.
Smacznego ! :)

Przepis bierze udział w zabawie kulinarnej ” Słodkie wypieki z Kujawskim ” pod patronatem serwisu ZPierwszegoTloczenia.pl, którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent oleju Kujawski z pierwszego tłoczenia.  


14 komentarzy:

  1. Aż ślinka cieknie wieczorem na widok tego ciacha :)))

    Zapraszam jeszcze do drugiego etapu z Fooder - to szansa na dodatkową nagrodę :)))

    http://ostra-na-slodko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, planuję upiec to ciasto, ale tak się zastanawiam: w przepisie jest 10dkg drożdży, to cała kostka, na pewno potrzeba aż tak dużo? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, drożdży ma być tak dużo ponieważ praktycznie w ogóle nie wyrabia się ciasta. Ono robi się samo :)
      Ciekawa jestem jak Ci wyjdzie.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo, strasznie lubię ciacha drożdżowe - i jeść i piec :) ale takiego jeszcze nie robiłam. Muszę tylko kupić truskawki.. Jak zrobię to dam znać jak wyszło.

      Usuń
    3. Super ! Nie mogę się doczekać :) Taka mała rada na koniec: nie przesadź z ilością owoców. Ja raz przesadziłam i ciasto było takie sobie :)

      Usuń
    4. Kurcze, dobrze, że piszesz, bo planowałam dać trochę więcej niż te 400g :) Mam już truskawki, jutro piekę :)

      Usuń
  3. Ciasto wyszło pyszne! Początkowo bałam się, że wzięłam za dużą blachę, ale ciasto pięknie rosło. Truskawki to trudny owoc dla ciasta drożdżowego, bo są mokre, ale ciasto poradziło sobie z nimi bardzo dobrze. Mój piekarnik niestety nie posiada opiekania od dołu, dlatego zwykle piekę w termoobiegu i ciasto drożdżowe, które do tej pory piekłam miało problem z zarumienieniem się od spodu, a ten przepis daje radę :) Rodzinka zachwycona. Dziękuję za przepis i pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale ! ! ! Bardzo się cieszę :)
      Pozdrawiam serdecznie i smacznego życzę całej Waszej rodzince :)

      Usuń
  4. Czy moga byc mrozone owoce? I czy nalezy he wczesniej rozmrozic?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie robiłam jeszcze tego ciasta z mrożonymi owocami. Wydaje mi się że mogą puścić za dużo wody ...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam właśnie robię ciasto i postanowiłam dodać rozmrożone wiśnie obsuszę je ręcznikiem papierowym tylko nie wim co zrobić obtoczyć je w mące czy nie.ale mam 3g czsu😊 pozdrawiam i napiszę jak wyszło😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Upiekłam z mrożoną borówką amerykańską.Wyszło super.Borowka nie pusciła soku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ! Dodałaś zamarznięte czy rozmrożone już borówki?

      Usuń

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)