poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Szpinak cejloński stir fry , krótko smażony po tajsku. Stir fry ceylon spinach.











Jakiś czas temu, będąc w Chinach zakochałam się w warzywie o angielskiej nazwie 
Morning Glory, polskie tłumaczenie to szpinak wodny.
W marcu z radością przypomniałam sobie o Morning Glory będąc w Tajlandii.
I taki właśnie przepis chcę wam przedstawić.
Co prawda nie udało mi się w Polsce kupić szpinaku wodnego tajskiego ale dostałam interesująco wyglądający szpinak cejloński.
Postanowiłam, że przygotuję go tak jak szpinak wodny po tajsku.
Stir Fry.
Intuicja mnie nie zawiodła i na kilka chwil przeniosłam się myślami do Azji :)

Przygotowanie nie zajmnie więcej niż 7-10 minut.
Samo smażenie ok 2-3 minuty.

Składniki:
duży pęk lub dwa szpinaku cejlońskiego ( lub szpinaku wodnego )
4 ząbki czosnku
3 małe papryczki chilli ( Tajskie ) baaardzo ostre więc można dodać mniej
1 łyżka jasnego sosu sojowego
1 łyżka sosu rybnego ( można zastąpić ostrygowym )
1/2 łyżeczki cukru
1-2 łyżki oleju do woka lub zwykłego
Powinna być jeszcze pasta z żółtej soi ale nie miałam ;)

Szpinak umyć i osuszyć, odciąć twarde końcówki.
Pokroić je na ok 5-6 cm kawałki ( liści nie kroić ).
Zostawić w miseczce.
Czosnek ugnieść w moździerzu.
To samo zrobić z chili.

Do miski na wierzch szpinaku wrzucić wszystkie sosy, olej, czosnek i chilli.
Szpinak wrzucić na rozgrzaną patelnię lub wok z olejem, przyprawami do dołu i smażyć mieszając około 2 minut. Jeśli lubisz lekko słodkie dodaj cukier. Ja dodałam :)
Jeśli będzie potrzeba dodać łyżkę wody.
Szpinak powinien być lekko chrupiący , nie spalony.
Prawie surowy.
Zdjąć z woka i od razu podawać.
Doskonały dodatek do wszelkiego rodzaju dań kuchni azjatyckiej, ryżu jak i samodzielna potrawa.
UWIELBIAM ! ! ! 





2 komentarze:

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)