piątek, 17 kwietnia 2015

Łosoś na szpinaku w cieście francuskim





łł

Mamę naszła ochota na łososia w cieście.
Cóż zrobić? Zmierzyłam się z tym zadaniem choć sama za łososiem nie przepadam.
Bardzo proste w wykonaniu.
Ku mojemu zdziwieniu wyszło bardzo smaczne danie :)

Składniki:
300-400 g fileta łososia 
1 opakowanie szpinaku
3 ząbki czosnku 
4 łyżki twarogu
1 łyżka masła
1 łyżeczka oliwy z chilli
1 płat ciasta francuskiego ( kupiłam gotowe )
sól
pieprz
ćwiartka cytryny
1 jajko

Szpinak umyć i odsączyć z wody.
Na maśle poddusić posiekany czosnek i dodać czosnek.
Smażyć aż zmniejszy swoją objętość.
Doprawić solą, pieprzem i chilli.
Na koniec dodać twaróg ( może być też np. ser typu lazur ).
Pozostawić do ostygnięcia.
Ciasto rozłożyć na papierze do pieczenia.
Na środku ułożyć szpinak, na nim położyć kawałki osolonego i popieprzonego łososia.
Skropić lekko sokiem z cytryny.
Ciasto naciąć po bokach na grube paski i "zapleść" je na rybie.
Posmarować wierzch roztrzepanym jajkiem.
Włożyć do rozgrzanego na ok 180-200*C piekarnika i piec około 30-40 minut.
Podawać i na gorąco i na zimno.
Jak kto lubi. 
Ja dodatkowo polałam go sosem czosnkowym.
Smacznego !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)