czwartek, 11 grudnia 2014

Kapuśniak na wędzonych żeberkach






Dawno nie jadłam kapuśniaku, a ten chodził mi po głowie od jakiegoś czasu.
To typowo zimowa zupa w mojej kuchni więc nie robię jej zbyt często.
Ta wyszła mi na prawdę wyjątkowo smaczna i cały wielki garnek zupy zniknął w mgnieniu oka.


Na garnek około 6-7 l:
2 udka z kurczaka
ok 1/2 kg wędzonych żeberek wieprzowych
1 kg kiszonej kapusty
4 marchewki
2 większe pietruszki
1/2 pora
4 średnie ziemniaki
4 cebule
3-4 ząbki czosnku
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
gałązka maggi 
4 liście laurowe
kilka ziaren ziela angielskiego
2 łyżki majeranku
1 łyżka cukru
sól 
świeżo mielony pieprz 
szczypta chilli


Z żeberek, udek i pokrojonej drobno włoszczyzny z liśćmi laurowymi i zielem angielskim ugotować wywar. W międzyczasie przypalić na ogniu jedną cebulę i dodać do wywaru.
Na patelni rozgrzać olej, dodać masło i zeszklić na nim pokrojoną w kostkę pozostałą cebulę i czosnek. 
Jak się zarumieni dodać majeranek. Chwilę podsmażać aby uwolnić aromat majeranku. Dodać gałązkę maggi oraz pokrojoną kapustę ( nie przepłukiwałam jej celowo ).
Podsmażać chwilę i dodać łyżkę cukru.Poczekać aż się lekko skarmelizuje. Doprawić pieprzem.
W tym czasie dodać do wywaru pokrojone w kostkę ziemniaki. Poczekać aż lekko zmiękną i dodać do wywaru podsmażoną kapustę.
Gotować jeszcze przez kilka minut.
Doprawić.
Ja ostatnio zamiast soli, zupy przyprawiam jasnym sosem sojowym.

Podawać z kawałkiem żeberka.

Smacznego :)
Zupa na jesień

4 komentarze:

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)