poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Leczo z okrą wegetariańskie




W moich wpisach bardzo często powtarzają się składniki, jednak za każdym razem staram się aby danie było inne niż poprzednie. 
Tym czasem cukinia po raz kolejny….. Jestem jej wielką fanką i nic tego nie zmieni. A skoro tak pięknie rośnie na działce mojej mamy, grzechem byłoby jej nie wykorzystać.

LECZO WEGETARIAŃSKIE Z OKRĄ 
3 duże cebule cukrowe
3 różnokolorowe papryki ( biała, zielona i czerwona np.)
2 średnie cukinie
1 opakowanie suszonej okry
3 duże pomidory paprykowe
3 ząbki czosnku
pęczek bazylii
zioła prowansalskie
sól 
pieprz
1 łyżka brązowego cukru
mielona ostra papryka
1 mały koncentrat pomidorowy
olej lub oliwa z oliwek lub olej po suszonych pomidorach
1 łyżeczka octu

Wszystkie warzywa myjemy i kroimy w dosyć grube kawałki.
Suszoną okrę gotujemy w wodzie z łyżeczką octu i cukru około 20 minut.
Na rozgrzany olej wrzucamy warzywa w kolejności od najtwardszego.
Ja lubię je kiedy są bardziej chrupiące więc nie duszę ich bardzo długo. Na koniec dodaję ugotowaną okrę i pokrojone w grubą kostkę pomidory, koncentrat pomidorowy oraz drobno pokrojony czosnek.
Jak wszystko się ładnie połączy dodaję posiekaną bazylię, zioła prowansalskie i resztę przypraw. 
Całość nie zajmuje mi więcej niż 30 minut.
Najlepiej smakuje kiedy smaki się "przejdą".
Szczerze polecam wszystkim nie lubiącym mięsa lub tym, którzy akurat na mięso nie mają ochoty :) 
Pychaaaaa ! ! !






Warzywa psiankowate 2014

4 komentarze:

  1. Bardzo podobają mi się przepisy zgłoszone do akcji psiankowatej. Proszę o ich oznaczenie zgodnie z zasadami akcji, wtedy będę mogła je zaakceptować. W razie problemów/pytań proszę do mnie pisać. Pozdrawiam Mops

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięjuję :) za komentarz i za pomoc :) chyba się udało. Pozdrawiam i zapraszam częściej :)

      Usuń
    2. Cieszę się bardzo, ze pomogłam. Czekam na Twoje kolejne przepisy w akcji. Postaram się zaglądać częściej do Ciebie.

      Usuń

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)