czwartek, 10 grudnia 2015

Ciasto z batatów bez mąki











Ciasto z batatów chodziło mi po głowie po jednym z odcinków Masterchefa.
Tak się fajnie złożyło, że akurat owe bataty oraz inne potrzebne składniki w kuchni gościły.
Ciasta z batatów nigdy nie jadłam więc nie mogłam oprzeć się pokusie aby nie spróbować :)
Poszperałam tu i tam, dodałam od siebie cynamon i skórki....
A ciasto wyszło przepyszne.
Miało fajną konsystencję i bardzo przyjemny, niepowtarzalny smak.
Polecam każdemu :)


Składniki:
2 duże bataty
2 łyżki kandyzowanych skórek z pomarańczy
3-4 jajka ( zależnie od wielkości batatów )
300 ml mleka kokosowego
sok z połowy cytryny
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 szklanki cukru ( można dodać mniej lub więcej- zależy jak słodkie lubimy ciasta )
cukier puder do posypania

Bataty obrać o pokroić w dużą kostkę.
Gotować aż będą miękkie.
Przestudzić, dodać mleko kokosowe i zblendować ( jak na puree ).
Jajka utrzeć z cukrem na jednolitą masę.
Dodać przestudzone bataty, cynamon i skórkę pomarańczową.
Przelać masę do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki i włożyć do nagrzanego do 180*C piekarnika.
Piec 90 minut. 
Sprawdzić patyczkiem czy nie jest surowe w środku.
Pozostawić do ostygnięcia i posypać cukrem pudrem.

Aby było bardziej dietetyczne można dodać mleko kokosowe nie słodzone i ksylitol zamiast cukru. Ale wybór pozostawiam Tobie. 
SMACZNEGO ! ! ! 




2 komentarze:

  1. bataty są genialne w smaku, wykorzystanie ich do upieczenia ciasta to super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To PRAWDA ! ! ! :) Do tej pory zajadałam się tymi wyjętymi z kominka ;)

      Usuń

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)