wtorek, 20 października 2015

Naleśniki z jabłkami z sosem waniliowo karmelowym














Królewicz zażyczył sobie naleśniki z jabłkami:
"zrób takie dobre, jak robiła moja babcia ".
Nie lada wyzwanie, wszak z babcią lepiej nie konkurować a tylko czerpać od niej wiedzę :) 
Otworzyłam stronę http://kukbuk.com.pl/gotuje-sie/3658,sakiewki-nalesnikowe-z-jablkami a tam takie piękne naleśnikowe sakiewki, i akurat z jabłkami. To musi być znak, że muszę je zrobić pomyślałam.
Oczywiście pozmieniałam trochę po swojemu ale inspiracje były zacne :)

Oto mój przepis  ( trochę na oko ale mnw tak jak poniżej ):
CIASTO:
1,5 szklanki mąki
1,5 szklanki mleka 
2 jajka
1 łyżka cukru
25 g roztopionego masła
2-3 łyżki oleju rzepakowego
szczypta soli


Wszystkie składniki połączyć ze sobą tak aby ciasto nie miało grudek.
Gotowe ciasto odstawić na ok 20 min i smażyć na dobrze rozgrzanej patelni.
Mi pierwsze dwie sztuki nie wyszły i już miałam się poddać ale udało się :) 

NADZIENIE:
6 twardych jabłek 
1 łyżka masła
1 laska wanilii
4 - 6 cl likieru karmelowego 
szczypta cukru
Jabłka obrać, oczyścić z nasion i pokroić w grubą kostkę. 
Podsmażyć na maśle z laską waniliową. Dodać cukier i likier. Łatwo go można podpalić co dodatkowo karmelizuje jabłka. Pod koniec laskę wyjąć, przekroić, wyciągnąć z niej całą zawartość i dodać do jabłek.

SOS:
1/2 opakowania Vanilla Fudge ( dostałam kiedyś od kolegi ) lub kilka krówek :)
1 mała łyżeczka masła 
1/2 szklanki mleka
sok z ćwiartki cytryny

Krówki lub Vanilla Fudge rozpuścić na odrobinie masła, jak się roztopi i zacznie bomblować dodać ostrożnie i stopniowo mleko. 

Naleśniki napełnić jabłkami, polać łyżeczką sosu i zawiązać w sakiewkę przy pomocy wykrojonych z cytryny wstążek.
Obsypać cukrem pudrem i włożyć do nagrzanego do 180*C piekarnika.
Zapiekać tyle aby cukier się zkarmelizował :) 
Podawać np z lodami ale same też są przepyszne :) 
Mam nadzieję, że narobiłam choć kilku osobom smaka ! 
MNIAM  ! 
Fajne jest to, że są i miękkie i chrupiące.....Tzw tekstury ;)


Wegetariański obiad V
Talerze dostałam od http://e-kwk.pl/ :) Dziękuję :) 

2 komentarze:

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)