środa, 7 października 2015

Dynia makaronowa w wersji wegetariańskiej prosty przepis







Jeszcze nigdy nie jadłam dyni makaronowej, a szkoda bo dziś przekonałam się jaka jest smaczna :)
Dynię dostałam od pewnej Agi z Bielska Białej, podpowiedziała mi też jak ją przyrządzić, ale trochę zmieniłam przepis :)


Składniki:
1 dynia makaronowa
1 papryka 
1 duża cebula
3-4 ząbki czosnku
2-3 łyżki oliwy z oliwek
1/2 szklanki wywaru warzywnego
1 mały słoik przecieru pomidorowego z ziołami
1 łyżeczka ziół dalmatyńskich
sól morska
świeżo mielony pieprz
1 łyżeczka masła
garść posiekanych listków bazylii

Dynię przeciąć na pół i piec 35-40 minut w nagrzanym do 200*C piekarniku.
Po tym czasie wyjąć ją z piekarnika.
Usunąć nasiona i za pomocą widelca wyjąć miąższ ( utworzą się fajne nitki ).
Doprawić go łyżeczką masła i solą morską.

NA patelni rozgrzać oliwę i dodać do niej pokrojoną w kostkę cebulę, grubo pokrojoną paprykę i czosnek.
Chwilę podsmażać i podlać wywarem. 
Doprawić solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Na koniec dodać przecier pomidorowy i zioła.
Chwilę podsmażać. 
Posypać bazylią.
Dodać do gorącej dyni.
Dla lubiących trochę ostrzej polecam do sosu dodać odrobinę papryczki chilli.
Smacznego :)
Zapraszam do komentowania :) i dzielenia się swoimi pomysłami na dynię :)
Sposób na dynię 2015Wegetariański obiad VJesienne Superfoods

2 komentarze:

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)