poniedziałek, 7 grudnia 2020

CYTRYNÓWKA NA MIODZIE

 Cytrynówka Justy ;)

Nadszedł czas na moją pierwszą cytrynówkę. 

Podpytałam trochę tych, którzy mają w tej dziedzinie spore doświadczenie, trochę poczytałam i trochę dałam od siebie. 

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Składniki:

8 soczystych cytryn 

1 laska wanilii

ok 0,5 l miodu rzepakowego 

1 l spirytusu

1,2 l wody

2-3 łyżki cukru( jeśli będzie za mało słodka )

Cytryny dobrze sparzyć i wyszorować. 

Przekroić na pół i wrzucić do gotującej się wody. Można je delikatnie wycisnąć. 

Gotować przez 3-5 min. 

Całość zdjąć z ognia i wyjąć cytryny do przestygnięcia. 

Wycisnąć z nich cały sok i wraz z miąższem wlać z powrotem dowody, w której się gotowały.

Laskę wanilii przekroić na pół i delikatnie ją wydrążyć. Wszystko, włącznie ze skórką wanilii dodać do wody z cytryną. 

Dodać miód i mieszać do momentu aż się rozpuści. Jeśli mieszanka będzie zbyt kwaśna dodać więcej miodu bądź cukier. Ja osobiście preferuję bardziej kwaśne smaki więc próbowałam na bieżąco i stopniowo dodawałam miód.

Do cytrynowej mikstury wlać spirytus i wszystko połączyć ze sobą. 

Całość przelać do dużego słoja bądź innego naczynia, w którym nalewka będzie się macerować.

Szczelnie zamknąć i odstawić na 4 dni lub dłużej (niektórzy odstawiają do macerowania nawet na miesiąc).

Po tym czasie można przelać nalewkę do butelek. 

Niektórzy nie filtrują nalewek, jednak ja przelałam ją przez sito oraz gazę, świetnie sprawdzają się też filtry przelewowe do kawy.

Zabutelkowana nalewka powinna leżakować w chłodnym i ciemnym miejscu przez ok 2 tygodnie. Znam jednak takie osoby, które piją ją już następnego dnia. Wszystko zależy od Was.

Tak jak pisałam na początku, to moja pierwsza, eksperymentalna nalewka więc jeszcze nie mam pewności co z niej wyjdzie ;)

Smak już mi bardzo pasuje, więc po maceracji powinno być tylko lepiej.

Na Święta będzie jak znalazł, a może nie doczeka 😅

Dajcie znać w komentarzach, jak 

wasze nalewki. Może jakieś cenne wskazówki?

NA ZDROWIE ! 

Edit. Była tak dobra, że musiałam w odstępie tygodnia zrobić drugi słój.

Dodałam dodatkowo korzeń imbiru w sporej ilości oraz przez 4 dni, w oddzielnym słoiczku maceroałam w spirytusie skórki bez białych części. Po tym czasie wlałam do całości.

Polecam :)

#cytrynówka  #nalewka  #cytryny #napojewyskokowe

#nazdrowie #alkohol #miód #imbir



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane :)